fbpx

De hoogste omzetpagina die je ooit hebt gebouwd, voor conversie op lange termijn

Moe van dit vervelende probleem?

  • Benadruk in dit bovenste gedeelte een groot probleem of frustratie die je publiek heeft.
  • Dit is natuurlijk een probleem dat jouw product voor hen zal oplossen.
  • Op dit moment hebben we het echter nog niet over het product. Zie het als een verhaal vertellen, waar je niet meteen naar het einde wilt rennen.

Hallo, ik ben Tjimka. Geef de pagina een persoonlijk tintje door je afbeelding hieronder toe te voegen
en jezelf voorstellen met een korte zin.

Tjimka.nl profiel

Deze subrubriek heeft één taak: zorg ervoor dat je bezoeker wil blijven lezen!

Dit is een "hybride" lange-vorm verkooppagina waar we de beste kwaliteiten van klassieke lange-vorm verkoopbrieven combineren met enkele visuele aspecten waar de meest succesvolle online verkooppagina's gebruik van maken. In deze fase van de pagina willen we de nieuwsgierigheid van de lezer wekken, dus ze willen blijven lezen.

Als je de pagina goed gebruikt, is er veel tekst en veel inhoud. En dat is een goede zaak: het geeft je de mogelijkheid om een verhaal te vertellen, contact te maken met je lezer en je aanbod uitvoerig uit te leggen.

Maar niemand wil zoveel tekst lezen! Wanneer je zelf twijfelt over een dergelijke verkooppagina, houd er dan rekening mee dat hoe dichter iemand bij het nemen van een aankoopbeslissing komt, hoe groter de kans is dat ze op specifieke informatie jagen. Je meest waardevolle prospects zullen eerder de pagina verlaten als er niet genoeg informatie is i.p.v. dat er teveel informatie is.

Trouwens: korte alinea's en markeervakken zoals die hierboven zijn een geweldige manier om de tekst licht en gemakkelijk leesbaar te houden. Overweldig je bezoekers niet met een "muur van tekst".

Gebruik vaak subtitels zoals deze. Het maakt je pagina vriendelijker om te lezen.

Sommige van je bezoekers zullen lezers zijn en anderen zullen scanners zijn. De lezers beginnen bovenaan en lezen elk 'single' woord. Totdat ze het einde van de pagina bereiken (of totdat ze niet langer kunnen wachten en besluiten om te kopen). De scanners zullen daarentegen overslaan en zoeken naar dingen die hun aandacht trekken.


Houd er rekening mee: de scanners willen net zo overtuigd zijn als de lezers, ze zoeken gewoon op een andere manier naar informatie.


Wat je nu leest, is een tekstblok bestaande uit een kop en een tekstgedeelte. Verdeel al je inhoud in blokken zoals deze om alles gemakkelijker te lezen, gemakkelijker te begrijpen en gemakkelijker om er doorheen te navigeren. Je zult ook merken dat geen van de paragrafen hier meer dan 4-5 regels hoog is (in ieder geval op een groot scherm. Ja - deze pagina is volledig 'mobile responsive').

Ga niet te snel naar de uitverkoop: bij Long Form draait alles om Rapport opbouwen

Deze donkere achtergrond is een andere manier om visuele variatie op je pagina te creëren en interessant te houden. Als je een donkere achtergrond met lichte tekst gebruikt, houdt deze dan kort. Lichte tekst op een donkere achtergrond is moeilijker voor de ogen dan donkere tekst op een lichte achtergrond.

De eenvoudige vertelregel, oftewel 'storytelling' voor verkoop: overtuig eerst, verkoop tweede!

Vergeet niet dat verkooppagina's met lange formulieren betrekking hebben op je lezer. Spring er daarom niet meteen bovenop door direct over je product te praten.

Vertel in plaats daarvan een verhaal. Schrijf over hoe dingen voelen. Schrijf over problemen, frustraties, ervaringen, triomfen. Denk aan een film of tv-serie - het draait allemaal om de personages en hoeveel je om ze geeft. En je geeft alleen om hen als je je ermee kunt verhouden.

Te snel proberen te verkopen is de meest gemaakte fout - niet alleen op lange verkooppagina's. Zelfs als je pagina kort en visueel is, zonder betrekking te hebben op je klant, kun je geen verkopen doen.

Onthoud ook dat wat je bekijkt slechts een sjabloon is. Misschien wil je meer tijd aan het verhaal besteden. Misschien wil je nog meer kop + tekstblokken toevoegen om emoties echt uit te werken en op te roepen. Laat de sjabloon je inspireren, maar laat je niet beperken.

Afbeeldingssecties gebruiken om een visueel element toe te voegen

Hieronder zie je een voorbeeld van een eenvoudige afbeeldingssectie: gebruik afbeeldingen of pictogrammen om een punt, dat je maakt te illustreren. Dit kan helpen bij het vertellen van je verhaal of worden gebruikt om functies te presenteren (hoewel, alleen als je het verderop op de pagina gebruikt, nadat het product is onthuld).

Hou het simpel. Je kunt de pictogramfunctie gebruiken voor de afbeeldingen.

Leg niet te veel uit in deze tekstsecties onder elke afzonderlijke afbeelding.

Laat de beelden het woord voeren. Als iets meer uitleg behoeft, voeg dan hieronder een tekstblok toe.

Verzamel je punten met behulp van lijsten

  • Maak hier een mooie lijst met punten.
    Waar gaan de punten over? Alles wat je wilt. Dit kan bijvoorbeeld een samenvatting van de pagina tot nu toe zijn (die scanners onthouden?).
  • Maak je inhoud gemakkelijk te verteren. Je kunt op deze manier denken aan de lay-out / opmaaktaak op een verkooppagina: het doel is om mooie, smakelijke hapjes voor uw lezer te presenteren. Sla ze niet met grote woorden of lange alinea's over het hoofd. Maak het gemakkelijk en leuk om je verkooppagina te ervaren.
  • Als je dit eenmaal weet, wil je mijn product. Dat is het resultaat dat je moet bereiken met je inhoud. Zodra je lezer het verhaal en alle punten die je heeft gemaakt begrijpt, begrijpt hij echt de waarde van je product (of service, of wat je ook verkoopt).

Begin in dit tekstblok met de overgang naar de oplossing die je biedt ...

Je hebt de toon gezet. Je hebt de aandacht van je bezoekers getrokken. Je hebt met hen te maken gehad en hen alles verteld wat ze moeten weten om echt te begrijpen waar je product over gaat. Nu is het tijd om ze het product te introduceren.

Houd één ding in gedachten: jouw product is de oplossing. Praat er eerst niet over in termen van een product. Praat over hoe je een oplossing hebt gevonden en hoe dezelfde oplossing anderen ook kan helpen. Waarom dit allemaal? Omdat als je het goed instelt, je het tegenovergestelde zult zijn van het slijmerige, gebruikte stereotype van de autoverkoper dat we allemaal verachten ... je zult geen producten pushen, je zult iedereen een plezier doen.

Hier is een kleinere subtitel voor extra nadruk

Probeer paragrafen te combineren met subtitels van twee verschillende groottes (H2 en H3). Je kunt kleinere subtitels zoals die hierboven gebruiken om een belangrijk punt te maken of voor citaten die betrekking hebben op uw verhaal.


Heb je ooit gemerkt hoe non-fictie-auteurs graag citaten in hun boeken gebruiken? Dat komt omdat citaten een leuke verandering van pagina zijn en ze autoriteit verlenen aan wat je zegt.

Op dezelfde manier kun je subtiele tekstmarkeringen, tekstvakken, korte alinea's, subtitels en andere tekstopmaak gebruiken om je aandacht van de lezer te vestigen op belangrijke delen van de tekst. Dit helpt ook de pagina op te splitsen, om het 'wall-of-text'-syndroom te voorkomen.

Hier komt de GROTE ONTHULLING

Hier komt: JE PRODUCTNAAM

Het is nu tijd om je aanbod te presenteren als de perfecte oplossing voor alles waar je het tot nu toe over hebt gehad in je verhaal.

Terwijl we ons eerder ingehouden hebben, is het nu tijd om heel specifiek te zijn. Praat over je product, wat het is, wat je klant krijgt wanneer ze kopen. Op dit punt, na alle opbouw, willen je lezers echt weten wat je te bieden hebt, dus houd je niet in.

  1. 1
    Laat een productafbeelding zien: het is altijd een goed idee om een visuele weergave van je product te hebben. Het maakt het tastbaarder en meer "echt" in de geest van je lezer.
  2. 2
    De kracht van de puntenlijst: gebruik deze lijst om de belangrijkste voordelen van je product te benadrukken.
  3. 3
    Voordelen boven functies: probeer voor elke functie je product te vertalen in een voordeel (d.w.z. een positief eindresultaat dat je klant krijgt).
ProduCtNAAM
ProductNaAM

Wat mensen zeggen over onze oplossing

Tjimka.nl profiel

“Sociaal bewijs wordt geleverd met getuigenissen van klanten.”

"Getuigenissen van klanten zijn een krachtig conversie-element. Geef ze hier weer om aan te tonen dat je product veel klanten heeft en dat die klanten erg blij zijn met hun aankoop.

We doen graag wat vele anderen al hebben gedaan. Er is veiligheid in cijfers. Getuigenissen kunnen worden gebruikt om je bezoeker dat gevoel van veiligheid te geven. "

Tjimka Bakker
- Functie of rol

"Zo ziet de perfecte getuigenis 'testimonial' eruit ..."

“De perfecte testimonial lijkt veel op deze: het heeft een kop (dit toont het beste deel van de testimonial), een of twee alinea's tekst, een afbeelding, een naam en (optioneel) een rol om mee te gaan met de naam . Let ook op het gebruik van aanhalingstekens in de getuigschrifttekst. "

Sandra Voorbeeld
- Functie of rol

"Kun je ooit teveel getuigenissen krijgen?"

“Het is een terechte vraag: kun je teveel testimonial hebben?

Het antwoord is: dat kan, maar het probleem is meestal niet het aantal, maar de kwaliteit van de getuigenissen. Als je goede, enthousiaste en echte testimonials hebt die specifieke details en voordelen vermelden, houd jezelf dan niet tegen door 10, 15, 20 of zelfs meerdere pagina's toe te voegen.

Voeg gewoon niet een hoop saaie of generieke getuigenissen toe. "

Wim Lange
- Functie of rol

Welkom bij het aankoopgedeelte

Hier hebben we een zeer aantrekkelijk aankoopgedeelte. We geven nog een alinea tekst weer, wat een sterke oproep tot actie is voor je lezers. Daarnaast hebben we een productafbeelding, een niet te missen grote knop en enkele garantie- en veiligheidssymbolen.

Product Name
Product Name

100%

Tevredenheidsgarantie

Secure Payment

Nog een paar reviews om te bewijzen dat mensen tevreden zijn

“Keep displaying testimonials for social proof."

“Hier hebben we een tweede gedeelte met reviews, direct na het aankoopgedeelte. Nu we de lezer hebben geprobeerd over te halen, kunnen ze enige weerstand voelen en kunnen reviews hen geruststellen. '

We doen graag wat vele anderen al hebben gedaan. Er is veiligheid in cijfers. Getuigenissen kunnen worden gebruikt om uw bezoeker dat gevoel van veiligheid te geven. "

Sjoerd Mees
- Functie of rol

'Kies de juiste reviews om hier weer te geven ...'

"Als je testimonials hebt die verhalen bevatten over hoe een klant enige twijfels had over je product, maar vervolgens overtuigd werd door de hoge kwaliteit, je vriendelijke ondersteuning enz., Dan zijn deze perfect voor weergave op dit gebied van de verkooppagina."

Samantha Rose
- Functie of rol
Harm de Jong

Creator of [Product naam]

Over Author

Wanneer je online verkoopt, vergeet je gemakkelijk dat mensen liever dingen van andere mensen kopen. Als er een element van persoonlijke branding in je product zit, gebruik dan dit gedeelte om een paar alinea's over jezelf te schrijven.

Houd het kort, want deze pagina gaat over je product en niet over je levensverhaal. Maar een paar persoonlijke details die hier worden genoemd, kunnen helpen om een goede verstandhouding met je lezer op te bouwen. Het herinnert ons eraan dat er een echte, betrouwbare persoon achter dit product zit en dat ze niet kopen van een anonieme onderneming.

Het is tijd om te beginnen met het wegnemen van de laatste bezwaren van je bezoeker

Gebruik na de eerste 'call to action', testimonials, casestudy's, meer puntenlijsten en meer tekstblokken om alle mogelijke bezwaren van je bezoekers weg te nemen. Het kennen van deze bezwaren is erg belangrijk ... en je kunt er alles over leren door met je klanten en bezoekers te praten. Geef ze een manier om met je te communiceren en je zult snel ontdekken wat jouw lezer in gedachten heeft terwijl ze deze pagina doorloopt.

Dit deel van de verkooppagina kan veel langer zijn dan in deze sjabloon. Er kunnen veel bezwaren naar voren komen en je kunt ze allemaal behandelen. Als je aan elk een afzonderlijk tekstblok of een subkop toewijst, kunnen je bezoekers gemakkelijk degene vinden die ze in gedachten hebben en de rest overslaan.

Gebruik ondertitels voor elk belangrijk bezwaar dat je aangaat

Mensen zijn risicomijdend. We zijn bang om een fout te maken en onze tijd en geld te verspillen aan iets dat onzin blijkt te zijn. Dit is het deel van de verkooppagina waar je al die zorgen kunt stillen. Een van de belangrijkste dingen die je over mensen in uw markt moet leren, is wat voor soort bezwaren ze hebben, zodat je ze hier effectief kunt behandelen.

Voordelen versus nadelen

Hier is een sectie die je voor veel doeleinden kunt gebruiken. Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken om te laten zien hoe jouw oplossing beter is dan andere oplossingen die er zijn. Of vergelijk de problemen waarmee je lezer op dit moment wordt geconfronteerd met de geweldige oplossingen die ze zullen genieten bij aankoop.

De voordelen lijst

  • Proin arcu nulla, varius sit amet ligula ut, porta convallis dui.
  • Nullam feugiat est porta, semper felis iaculis, luctus nisi.
  • Aliquam ac ipsum convallis, dignissim lacus ut, maximus enim.
  • Phasellus nec arcu non augue egestas
  • Duis accumsan, dui et semper

De nadelen lijst

  • Proin arcu nulla, varius sit amet ligula ut, porta convallis dui.
  • Nullam feugiat est porta, semper felis iaculis, luctus nisi.
  • Aliquam ac ipsum convallis, dignissim lacus ut, maximus enim.
  • Phasellus nec arcu non augue egestas
  • Duis accumsan, dui et semper
Product Name
Product Name

Hier is een "What You Get" -sectie (plus de tweede oproep tot aankoop)

  • Vivamus si​​​​t amet lacus eu odio lacinia efficitur venenatis quis tellus. Ut eget
  • Sed egestas diam vel iaculis dapibus.
  • Fusce tortor lorem, fringilla et tortor
  • Pellentesque non facilisis purus, id
  • Facilisis purus, id lorem ipsum ultrices
  • Ultrices erat nubia nostra himenaeos.

100% Tevredenheid

gegarandeerd

Secure Payment

100% Tevredenheidsgarantie

Je bent volledig beschermd door onze 100% tevredenheidsgarantie. Als je [een specifiek voordeel dat je product belooft] niet krijgt binnen [een bepaalde tijdsperiode waarin jeu garandeert dat je product resultaten oplevert], laat het ons dan weten en we sturen u een onmiddellijke terugbetaling.

Frequently Asked Questions

Why add an FAQ section like this?

How about adding a contact link?

What about exit intent lightboxes?

What questions belong here?

Have you tried a chat widget?

Answer questions, save space.


P.S .: Welkom bij het postscript-gedeelte van de pagina. Je kunt er een of meer van hebben. Hier kun je jouw lezer eraan herinneren dat als ze deze kans nu niet grijpen, ze iets zullen missen.

Gebruik na de postscripts de onderstaande link om naar uw aankoopgedeelte of de afrekenpagina te linken.

Copyright - Tjimka

>