Gelukkig, je krijgt meer klanten! Eerst juich je nog, maar dan besef je dat je tijd te kort komt… Hellup, hoe ga je dat realiseren voor al die klanten? Want wat gebeurt er als je bedrijf groeit? Ga je meer tijd besteden aan meer klanten en doe je steeds hetzelfde ‘trucje’, herhaal je hetzelfde voor elke klant? Een dergelijke herhaling kan een contraproductieve verspilling van tijd zijn.
Maar gelukkig leven we in een tijd van automatisering 😉
Wanneer je jouw bedrijf wilt opschalen, zal automatisering de oplossing zijn. Een van de belangrijkste automatiseringen die je kunt inzetten is het automatisch sturen van e-mail.
E-mail automatisering is precies zoals het klinkt, e-mails automatisch verzenden. Het is een basis trigger-en-actiesysteem. Het helpt je regelmatig contact te houden met je klanten of om het maar gewoon te benoemen ‘pappen en nathouden’, je zorgt ervoor dat je ze niet vergeet en zij jou niet vergeten, maar ook voor het werven van nieuwe klanten is een automatisering handig, zodat je jouw ideale potentiële klant iets kunt sturen waar hij of zij iets aan heeft en mee geholpen is en natuurlijk om de aandacht te trekken;-)
- Wanneer moet je beginnen met automatiseren?
- Wat kun je automatiseren?
- Welke tools zijn er die je kunnen helpen bij het automatiseren van jouw specifieke bedrijf?
Wanneer je het antwoord op een van deze vragen nog niet weet, kan ik je in de juiste richting wijzen. Het is niet nodig om op het web naar antwoorden te zoeken, zonde van je tijd die je dan moet besteden om het kaf van het koren te scheiden. Stuur me gewoon een e-mail, en ik help je om snel aan de slag te kunnen gaan. Je tijd is tenslotte geld waard.
Hartelijke groet,
Tjimka
Wil je het allemaal niet alleen doen maar kun je wel wat hulp gebruiken? Laat het me dan weten, in een Gratis en vrijblijvend Quickscangesprek geef ik je graag advies en tips!