Zichtbaar ondernemen | Tjimka | Aimarketingexperts
TJIMKA logo

ZICHTBAAR ONDERNEMEN

met een Zichtbaar DOEL, uitvoeren door het te DOEN om uiteindelijk Zichtbaar te ZIJN!

Een zichtbare Sprint in 3 fases!

In 3 fases een zichtbare Sprint waarbij je alle stappen van Online Marketing doorneemt,

zodat je de juiste acties voor jouw bedrijf kunt nemen, zonder dat het je veel tijd kost en

zelfs wanneer je niet veel weet van online marketing.

Tjimka - Signature solution

Strategie en Optimalisatie voor online verkoop

Je hebt nu een mooie website! Maar je wilt natuurlijk ook gevonden worden door jouw doelgroep. In deze online marketing Sprint gaan we er alles aan doen om jouw bedrijf Zichtbaar te maken en jouw product of dienst te onder de aandacht te brengen en verkoop te genereren! 


ZICHTBAAR DOEL

STAP 1
Analyse

De 1e stap is een analyse van jouw online bedrijf. Wie is je doelgroep, de concurrentie, wat is de grootste behoefte van jouw klant en welke oplossing kun jij bieden? Waar wordt jij het meest blij van? Hoe of waarmee help jij jouw klant het liefst?

Hoe ziet jouw website eruit en welk doel dient deze website? Hoe presteert je site, trek je voldoende bezoekers aan en wordt je goed gevonden? Deze analyse dient als basis voor jouw online strategie en wat jij als doel wilt bereiken.

 

Een analyse bestaat uit:

  • De vindbaarheid van je website in zoekmachines
  • Het online zoekgedrag van je doelgroep
  • De content op je website en social media
  • Keuze van social media kanalen, e-mail marketing e.a.
  • Een technische analyse, is alles in het cms van je website geoptimaliseerd voor de vindbaarheid in zoekmachines
  • De ROI op campagnes

STAP 2 & 3
Zichtbaar Doel met Online marketing Strategie Website & SEO

Wanneer je een nieuwe website hebt dan heeft dat vaak veel impact op de vindbaarheid en de conversie.  Niet alleen de techniek is waarschijnlijk anders maar ook de inhoud, afbeeldingen, interne- en externe links en het 'mobile friendly', maken van je website heeft daar mee te maken. Voor het ontwikkelen van een optimale strategie houden we rekening met het zoekgedrag en behoeftes van jouw doelgroep zodat je jouw website daarop aan kunt passen om je doelstellingen te behalen. Als het goed is heeft je websitebouwer hier rekening mee gehouden, zo niet dan kijken we waar eventueel aanpassingen nodig zijn. 

Maar de online zichtbaarheid van jouw bedrijf is meer dan alleen je website en social media. Het is een juiste keuze van mediamiddelenmix die bij jouw business aansluit. Je moet dan denken aan een campagne voor meer naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe klanten, een sales campagne of juist voor het behoud van je klanten (retentie).  Al deze uitingen van social media, e-mail marketing, de juiste branded content en middelen als display advertising, video presentaties, webinars en nog vele andere mogelijkheden vormen uiteindelijk een ideale mix van kanalen om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen en te verkopen. 

 

De website & online marketing strategie bestaat uit:

  • Het formuleren van doelstellingen
  • Een analyse van de customer lifecycle en het keuzeproces van de doelgroep
  • Concurrentieanalyse
  • Een keywordanalyse
  • SEO-analyse en aanpak

ZICHTBAAR DOEN

STAP 4, 5 & 6
Linkbuilding, Contentmarketing, Social media

Met de gekozen strategie, keuzes van de middelenmix en jouw doelstellingen gaan we nu aan de slag met de uitvoering daarvan. Linkbuilding is een onderdeel van online marketing en dient als doel om jouw website beter vindbaar te maken in de zoekmachines en een hogere domeinautorisatie op te bouwen door het creëren van externe links. Dit zijn links en blogs van gerelateerde website die naar jouw site linken.

Op basis van een contentplan gaan we campagnematig aan de slag met de uitingen voor de social media kanalen en contentkanalen zoals e-mails, nieuwsbrieven, blogs, maar ook foto's, video, webinar en overige gekozen middelen zodat we die kunnen implementeren. 

 

Elementen:

  • Content marketing: we maken een contentplan o.b.v. een aantal elementen die je in kunt zetten, denk aan; social media, blogs, nieuwsbrieven, e-books, webinars, persbericht, brochures e.a
  • Social media, inclusief het invullen van je account of optimaliseren daarvan (maximaal 3 accounts)
  • Linkbuilding voor het creëren van externe links. Goed voor een hogere ranking in de zoekmachines. (vanaf 4 uur p/mnd.) 
  • Integratie social media
  • Campagne-keuze (SEO/Affiliate/Display/Social/E-mail)
  • Campagne-concept en propositie
  • Tijdsplan, frequentie, afstemmen en bijstellen, distributie en implementatie

ZICHTBAAR ZIJN

Stap 7 en Bonus
Zichtbaar Zijn

Door middel van Search Engine Advertising (SEA) gaan we je doelgroep attenderen op jouw aanwezigheid en verleiden om jouw product of dienst te kopen. Maar eerst moet je het vertrouwen zien te winnen, immers deze mensen kennen jou nog niet en zijn niet bekend met je product. Met het plan van aanpak en de voorbereidingen die we in de vorige stappen gedaan hebben kunnen we nu de advertenties in gaan richten die leiden naar jouw funnel-verkoop-pagina's*. (*zie hoofdstuk Marketing Funnels)
Iedereen wil natuurlijk bovenaan in de zoekmachines staan, vaak wordt daar Google Adwords voor gebruikt. Ik help je met het inrichten optimaliseren van Adword campagnes door het segmenteren van doelgroepen, het schrijven van goede advertentietekst in combinatie met de juiste landingspagina.

Display adverteren is het adverteren met banners wat ook een effectieve manier is om bekendheid op te bouwen. ​

Online marketing is ook erg geschikt om 1 op 1 contact te leggen met je klanten door bijvoorbeeld een geautomatiseerd e-mail systeem, een chat-service of d.m.v. reviews of e-vouchers. Zo behoud je het contact en kun je jouw loyale klant ook bedanken.

Met behulp van een content kalender kun je al jouw acties inplannen en uitvoeren. Wil je het volledig zelf doen of gedeeltelijk uitbesteden dan ontvang je nog handige tips & tools voor de uitvoering. Maar uiteraard kun je het ook volledig uitbesteden zodat jij je kunt focussen op andere dingen en het jou geen tijd kost of stress oplevert. Het enige wat we doen is het samen afstemmen van de strategie en planning om jouw doelstellingen te behalen.
 
Zichtbaarheid creëren d.m.v.:

  • Koppelen systemen (Google Adwords, Google Analytics, Google Tagmanager)
  • Inrichten campagne (woordgroepen, advertenties, teksten schrijven)
  • Landingpages inrichten
  • Monitoring en optimalisatie

Het tarief voor dit pakket is afhankelijk van de gekozen strategie en campagnes. Er wordt een tarief op maat gemaakt met een advertentiebudget per maand. Om een idee te geven hieronder een aantal tarieven voor afgebakende campagnes.
Deze tarieven zijn voor opmaak en inrichten van de campagne maar exclusief het campagne budget ter promotie voor bepaalde periode.

Linkedin campagne: Inclusief optimalisatie van het account, installeren van een tag, tekst en design. € 397,-

Facebook campagne: 1 campagne met max. 2 adv., incl. het installeren van een pixel, tekst en design . € 397,-

Google Adwords campagne: Het opzetten van de campagne o.b.v. doelgroep, interesses, uitsluitingswoorden en incl. installeren van een tag, tekst en design e.a. (Max. 1 campagne en 2 adv.) € 479,-

Online marketing scan: Algehele scan in 3 fases voor het optimaliseren van je online marketing en te voorzien in advies waar nog mogelijkheden liggen. Inclusief het gebruik van een SEO programma, 1 maand gratis toegang tot het programma voor de zoekmachineoptimalisatie, met video uitleg en opdrachten.  € 297,-

Wil je overleg of advies op maat, klik dan hieronder voor een gratis quickscan gesprek.

MARKETING FUNNEL

Klanten aquisitie op een gemakkelijke manier!

Kies je Funnel pakket: 

Prospects en klanten aantrekken doe je door eerst te beginnen met het bouwen van je e-maillijst. Vergroot je e-maillijst en vul je agenda met afspraken of genereer direct verkoop met je producten. Laat mensen zich aanmelden bij jouw webinar waarin je jouw programma verkoopt of informatie geeft. Wat het conversiedoel ook is, een funnel is een geweldig voertuig om bezoekers van je website te bereiken, te binden en te converteren in leads en klanten.

BASIS FUNNEL

Laat je e-mail abonneelijst groeien

Tjimka.nl - Basis funnel

Breid je e-maillijst uit met de standaard leadgeneratiefunnel  om meer potentiële klanten te interesseren en binnen te halen. Vergroot je e-mail lijst en bind de bezoeker aan jouw bedrijf. Trigger hem of haar op het juiste moment!

AFSPRAKEN FUNNEL

Vul je agenda met waardevolle gesprekken

Tjimka.nl Afspraak funnel

Vul je agenda met leads! Gebruik de afspraak-funnel die begint met een bestemmingspagina die hen naar een pagina van de vertrouwensversterker brengt die hen uitnodigt om een afspraak te maken, een aanvraag in te vullen en een strategiegesprek te beginnen.

GESEGMENTEERDE FUNNEL

Gepersonliseerde lead-yourney

Tjimka.nl - Gesegmenteerde funnel

Voeg de kracht van automatisering toe aan je funnel om je lijst te segmenteren en personaliseer de ervaringen die je leads hebben! Alles in de afspraken lead-generator leidt ertoe om mensen naar verschillende e-mailvolgorde te verplaatsen op basis van acties die ze hebben ondernomen of die ze niet hebben genomen.

Je hoeft het niet alleen te doen! Wanneer je graag hulp wilt dan nemen we  samen jouw website en online marketing door. Bel nu voor een afspraak.

Copyright Tjimka © 2024 Disclaimer  Privacy verklaring

>