Zorg je bij elke stap voor een transformatie? | Tjimka | Online marketeer | Zichtbaar online
Tjimka | Online marketeer | Zichtbaar online
Deel & Like ;-)

Zorg je bij elke stap voor een transformatie?

Zorg je bij elke stap voor een transformatie?

Ben je iemand die planningen maakt en zich daar ook aan houdt?

Of reageer je liever op dat wat er in een dag op je af komt?

En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je doet om je bedrijf te laten groeien? Ben je daar dagelijks mee bezig of werk je af en toe tussendoor aan je eigen bedrijf?

Het kan natuurlijk zo zijn, dat je gewoon te druk bent met je klanten, waardoor de aandacht voor je eigen bedrijf achterblijft.

Dat is natuurlijk super! Want dat betekent dat je in ieder geval niet om werk verlegen zit 😉

Maar wat doe je wanneer die projecten en opdrachten opeens afgerond zijn en je zit even met lege handen? Je zult niets in de pijplijn hebben, want je had immers geen tijd voor acquisitie….

Met een beetje geluk komt er spontaan weer iets op je pad en dat gun ik je ook!

Wat ik me dan alleen nog afvraag is, met welk doel je aan de slag gaat wanneer je wel aan de groei van je bedrijf werkt? 

Ha! Ik vraag dit allemaal natuurlijk niet voor niets 😉 Je vraagt je nu misschien af ‘waar wil ze naartoe?’ 

Ik zal je dat vertellen, want wanneer ik aan mijn bedrijf werk om nieuwe klanten te werven of om mijn programma te vernieuwen of mijn diensten te promoten of wat dan ook..

Dan zorg ik er altijd voor dat er in ieder geval een mini-transformatie plaatsvindt.

Dus ik kijk waar ik nu sta en waar ik naartoe wil.

Om een voorbeeld te geven; een klant van me is life coach, maar ze is nog niet voldoende zichtbaar en ze heeft ook nog niet helder voor ogen wie haar doelgroep is.

We gaan er dus voor zorgen dat ze beter gevonden wordt en dus zichtbaarder.

Ze heeft nagedacht en op papier volledig uitgeschreven wie haar ideale klant is. Ze heeft een personage voor ogen gehouden van iemand waar ze graag mee wil werken, iemand waar ze een klik mee heeft. En doordat ze dit voor zichzelf heeft uitgezocht weet ze ook met wie ze absoluut NIET wil werken.

Haar mini - transformatie is; van geen idee hebben wie je doelgroep is en daarom ook maar lukraak al je communicatie de wijde wereld insturen…

naar; een hele duidelijke omschrijving van haar ideale klant als personage, zodat ze nu ook haar teksten kan schrijven alsof ze naar deze persoon schrijft. 

Haar ideale klant zal zich daardoor aangesproken voelen en eerder naar haar toekomen om iets te kopen of af te nemen.

Snap je het principe? 

Ik daag je uit om deze week jouw mini-transformatie te realiseren. Laat je het me weten?

En wanneer je hulp wilt over hoe je dat moet doen, laat het me dan gewoon even weten.

Heel veel succes! 

Tjimka

About the Author Tjimka

close

Vind je dit blog leuk? Laat het dan ook aan anderen weten :-)

  • Follow by Email
  • Facebook
    Facebook
  • Twitter
    Visit Us
  • LinkedIn
  • Instagram
>