Kies je Funnel pakket | Tjimka | Aimarketingexperts

MARKETING FUNNELS

Een marketing trechter waarmee je contacten en social media gebruikers omzet in bezoekers, potentiële kopers en klanten

Website conversie optimalistie

Wil je opschalen met je producten of diensten, dan is een marketing trechter onmisbaar!

Je hebt waarschijnlijk een website als visitekaartje, zodat potentiële klanten na een gesprek met jou een bevestiging zien van wat je met ze besproken hebt. Maar je hebt ook een website om nieuwe klanten te krijgen die jou nog niet kennen.
Echter, de meeste mensen (ongeveer 98%) zullen niet klaar zijn om te kopen, op het moment dat ze meer over je bedrijf leren. Vaak hebben ze meer tijd nodig voordat ze iets gaan kopen.

Een trechter, ook wel marketing funnel genoemd, is een stapsgewijze reis langs webpagina's en e-mails die potentiële klanten door de 5 fasen van het koopproces leiden.

Je doelgroep, potentiële klant:
1. is niet op de hoogte van je bedrijf. (Men weet misschien ook niet dat ze een probleem of behoefte hebben).
2. heeft je net leren kennen of kennis gemaakt met je diensten of producten via een geplaatst bericht of een (social media) advertentie.
3. heeft een toenemende interesse ontwikkeld in wat je aanbiedt.
4. doet onderzoek naar de aankoopopties.
5. maakt een beslissing om te kopen en klant te worden.

Wat zijn conversies?

Elke stap van je trechter heeft een doel of gewenste actie die je jouw bezoeker wilt laten ondernemen. Deze gewenste actie wordt een conversie genoemd.

De eerste conversie kan bijvoorbeeld zijn dat iemand op een link in een advertentie via social media klikt en naar je bestemmingspagina gaat. De tweede stap van het conversiedoel van je trechter kan zijn dat die bezoeker je zijn e-mail geeft. De derde kan ervoor zorgen dat ze een gesprek met je plannen. De vierde conversie zou kunnen zijn om ze uit te nodigen voor een gesprek op locatie ... enzovoort.

Hoe kan een trechter mij helpen?

Met marketingtrechters kun je je tijd beter benutten, omdat de website content, bestaande uit je diensten, producten en aanbiedingen en je e-mails jouw bezoekers automatisch door deze conversies leiden terwijl je bezig bent met andere dingen.

Online advertenties bieden een benadering om verkeer naar je trechter te genereren, waardoor je nog meer invloed krijgt. Elke advertentie en trechter die conversies oplevert, is als een goed presterende verkoper die je de ene lead na de andere brengt.

Hier is een voorbeeld van hoe een prospect beweegt
in de trechter of funnel van het koopproces.

Tjimka.nl | Customer journey - Prospect


STAP 1: ONBEWUST

Verkeersbron: potentiële klanten ontdekken dat wat je aanbiedt via sociale media, zoals een betaalde advertentie op Facebook, LinkedIn of Instagram of een bericht dat je hebt gedeeld. Wanneer ze op die advertentie of dat stukje inhoud klikken, worden ze doorgestuurd naar de bestemmingspagina van je website.

Tjimka.nl | Customer journey - Leads


STAP 2: BEWUST

Een website landingspagina die werkt als een magneet: Verleid bezoekers om jou hun e-mailadres te geven door hen een gratis hulpmiddel, een weggever aan te bieden dat een probleem voor ze oplost.

Potentiële klant geïnteresseerd

STAP 3: GEÏNTERESSEERD

Nurture-e-mailcampagne: volg je nieuwe leads/potentiële klanten op met een reeks e-mails waarin je aanvullende nuttige informatie geeft en nodig hen uit om een afspraak te maken.

Bedankpagina: op hetzelfde moment dat ze worden toegevoegd aan je nurture-e-mailcampagne, worden je potentiële klanten naar een bedankpagina geleid. Hier geef je ze hun gratis weggever en nodig je ze uit om met je te bellen.

Tjimka.nl | Customer journey - Leads


STAP 4: INFORMATIE VERZAMELEN

Agenda: plaats een link naar je agenda op een pagina van je website.

Je geeft je potentiële klanten een link naar deze pagina in je e-mails en op de bedankpagina met hun gratis weggever.

 Optioneel: misschien wil je jouw bezoekers voor de geplande afspraak nog

vragen stellen die ze in dienen te vullen, zodat je hen kunt kwalificeren of

ze voldoen als jouw ideale klant.

Tjimka.nl | Customer journey - Koop

STAP 5: BESLISSING TOT KOOP

Telefoongesprek: als je vaststelt dat je klant en jij een match voor elkaar zijn tijdens het gesprek, nodig hem dan uit om je diensten aan te schaffen.

Brand Loyalty


STAP 6: AMBASSADEURS

Behoud een goed contact met je klanten. Informeer ze van tijd tot tijd met waar je mee bezig bent, geeft ze tips en nieuws.
Verwen ze een beetje. Zo worden je klanten je beste ambassadeurs en herhaalde klanten.

Er is een unieke marketing funnel voor elk type bedrijf en elk conversie doel

Een Basis Funnel om potentiële klanten te werven: hiermee groeit je e-mail abonneelijst en creëer je autoriteit doordat je doelgroep je beter leert kennen.
Afspraken Funnel voor verkoop gerichte doelen: door middel van een webinar of het maken van afspraken.
Gepersonaliseerde Funnel: hiermee volg je de 'customer journey, de route die bezoekers afleggen voordat ze bij jou kopen. Met als doel je producten of diensten te lanceren en meer!

Ik help je graag om uit te zoeken welke Funnel het meest effectief is om jouw bedrijfsdoelen te realiseren.

BasiS FUNNEL

Laat je e-mail abonneelijst groeien

Tjimka.nl - Basis funnel

Breid je e-maillijst uit met de standaard leadgeneratiefunnel die een bestemmingspagina, bevestigingspagina, bedankpagina en welkom e-mail bevat met een  gratis weggever (lead-magnet).

GESEGMENTEERDE FUNNEL

Gepersonaliseerde
lead-yourney

Tjimka.nl - Gesegmenteerde funnel

Voeg de kracht van automatisering toe aan je funnel om je lijst te segmenteren en personaliseer de ervaringen die je leads hebben! Alles in de afspraken lead-generator leidt ertoe om mensen naar verschillende e-mailvolgorde te verplaatsen op basis van acties die ze hebben ondernomen of die ze niet hebben genomen.


Laten we afspreken

Zodat je mij kennis kunt laten maken met je bedrijf, je uitdagingen en doelen. Je krijgt er een goed advies voor terug, of mij nu inhuurt of niet!

We maken een plan van aanpak

Samen krijgen we glashelder waar de behoeft ligt op gebied van marketing in je bedrijf. We stellen een actieplan op maat op om je te helpen meer potentiële klanten te krijgen en om je doelen te bereiken.

Aan de slag!

We zullen jouw online marketingsysteem creëren en een marketingstrategie implementeren om verkeer naar je nieuwe leadgeneratietrechter te leiden met zoveel doorlopende ondersteuning als je wilt.

Je hoeft het niet alleen te doen! Wanneer je graag hulp wilt dan nemen we  samen jouw website en online marketing door.
Laten we gewoon even bellen voor een afspraak.

Copyright Tjimka © 2024 Disclaimer  

>