Hoeveelheid e-mails | Tjimka | Online marketeer | Zichtbaar online
Tjimka | Online marketeer | Zichtbaar online
Deel & Like ;-)

Hoeveelheid e-mails

Tjimka - e-mails, posts, social media

Erger jij je aan de hoeveelheid e-mails?

De kop is eraf! Heel Nederland is weer aan het werk. Zo'n periode van Kerst en Oud & Nieuw is toch vaak een moment om even stil te staan bij de gebeurtenissen van het afgelopen jaar en om alvast na te denken over hoe je het komende jaar wilt inrichten. Althans dit geldt voor de meeste mensen. Aan de andere kant is het een dag zoals elke andere...
Wat mij wel opviel is de stroom van e-mails die bleef binnenkomen, misschien juist wel meer in de vakantieperiode dan daarvoor? Ik werd er echt een beetje moe van en daarom heb ik zelf echt even een rustmoment genomen op gebied van social media. M.n. om voor mezelf helder te krijgen hoe ik hier mee om wil gaan in 2020?

Begin je ook een hekel te krijgen aan al die e-mails die binnenstromen met min of meer dezelfde boodschap? Uiteindelijk hebben ze allemaal hetzelfde doel en wil de schrijver iets verkopen, toch? Op z’n minst gaat het om het bouwen van een relatie, zodat je de afzender leert kennen.

Maar wat ik mij afvraag; lees je al die berichten ook of wordt je er gek van en klik je ze weg en is het dus meer een ‘irritator’ dan dat het een positief gevoel geeft?
Zelf ben ik nu een paar weken gestopt met het schrijven van blogs en posts voor m’n website, e-maillijst en social media. Gewoon omdat al die binnenkomende ‘troep’ mij begon te ergeren en ik niet de zoveelste wilde zijn met eenzelfde boodschap, maar ook om het eens te testen, om te zien wat er gebeurt (of juist niet gebeurt).

En wat blijkt… nu krijg ik vragen en opmerkingen dat ze al een tijdje niets van me gehoord hebben of ze beginnen over een bericht wat ik al enige tijd geleden heb gepost.
Het werkt dus wel! In ieder geval kan ik concluderen dat het voor mijn doelgroep niet irritant is wanneer ik een bericht plaats. Mits het maar met waardevolle inhoud is, dat laatste is mijn eigen aanvulling en interpretatie;-)

Wanneer is het waardevolle inhoud en wat is teveel?

Van wat ik gehoord, gelezen en geleerd heb, is het goed om jezelf te laten zien en van je te laten horen! Want hoe moet het publiek anders van je bestaan weten?

  • Probeer jezelf te onderscheiden, zodat je niet in de massa opgaat. Blijf daarbij vooral jezelf, ten eerste omdat je dat het langst volhoudt maar ook omdat dit het meest oprecht is en beter werkt dan wanneer je een ander persoon na-aapt.
  • Dus berichten schrijven en plaatsen, video’s, blogs, podcasts e.d. posten werkt! Daarmee bouw je jouw eigen netwerk, fanclub of doelgroep om je heen (maar net wat voor naam je het wilt geven) en creëer je een gunfactor. Men leert jouw als persoon en je werkwijze kennen.
  • En let op, blijf daarbij vooral jezelf! Want wat bij de een werkt hoeft bij de ander niet te werken. Immers iedereen heeft een eigen smaak en voorkeur. De mensen die zichzelf herkennen of een klik met jou hebben, die komen daarna 'vanzelf' naar je toe.
En niets gaat vanzelf, uiteraard gaat daar wat tijd en voorbereiding aan vooraf, maar blijf geduld houden! Onlangs hoorde ik toevallig van 2 personen die ik geholpen heb, dat ze nu, na een half jaar tot een jaar de resultaten zien! En bij de een zal het sneller gaan dan bij een ander. Dit is ook afhankelijk van je product of dienst en wat je er instopt qua tijd en geld.
  • Zelf zoek ik een balans tussen waardevolle content wat gaat over inhoudelijke online marketing kennis, iets over mij als persoon, maar als het goed is lees je dat ook tussen de regels door in mijn blogs 😉 en bijv. een waardevolle tip of quote.
  • Wanneer je elke week 1 tot 4 berichten plaatst, afwisselend per social media account dan heb je een goede mix. Dus niet 4x een bericht op Facebook of Instagram of 4 dagen achter elkaar een e-mail versturen, omdat dit dan gezien kan worden als spam of gewoon irritant. Maar dat is mijn mening 😉 Je hoeft natuurlijk niet alle social media kanalen te gebruiken. Maak daarin een keuze, belangrijk hierbij is, dat je weet waar jouw doelgroep zich bevindt!
Heb jij hele andere ervaringen?

Ik ben benieuwd, laat je het me weten! Zo leren we weer van elkaar.

Hartelijke groet,
Tjimka

About the Author Tjimka

>