5 Conversiegeheimen om meer mensen te helpen en meer geld te verdienen met jouw website verkeer | Tjimka | Aimarketingexperts
Tjimka | Aimarketingexperts
Deel & Like ;-)
Website conversie optimalistie

5 Conversiegeheimen om meer mensen te helpen en meer geld te verdienen met jouw website verkeer

Is jouw website al ingesteld voor leadconversie?

Niemand weet hoe goed je bent tot na de verkoop. Vóór de verkoop weten ze alleen hoe goed je marketing is! Je moet jezelf vermarkten!

Het is tijd om in de versnelling te gaan met jouw “vraag”!

Wij willen graag iets van onze klant. Wat we daarom moeten leren wanneer we ons bedrijf lanceren en laten groeien is om vragen te stellen aan onze klanten voor wat we willen weten en bereiken.

Het begint met het vragen aan bezoekers om zich te abonneren. Blog-lezers vraag je om zich te abonneren, te reageren en te delen. Social media volgers vragen om jouw product/service leuk te vinden en te delen. Mensen vragen om met jou te bellen voor een strategiegesprek of het volgen van een webinar. Vragen om de verkoop.

Website-actiestappen:

1. Als je jouw ideale klanten niet hebt gevraagd wat hun frustraties, problemen of worstelingen zijn – doe het dan nu. Maak een enquête, voer een tiental gesprekken, vraag je social media publiek. Maak vervolgens een aantal aantrekkelijke marketing vragen voor je website die over die problemen gaan. Plaats ze direct op je startpagina, dus als een bezoeker van een website, die ook jouw ideale klant is, op je site terechtkomt, voelt het alsof je hun taal spreekt. Alsof je hun gedachten hebt gelezen.

2. Maak een onweerstaanbare aanbieding en plaats deze boven de vouw, zodat het gelijk zichtbaar is en verspreid deze op meerdere plaatsen op je pagina, vraag mensen om deel te nemen aan je gratis programma, download rapport, enz. Je onweerstaanbare aanbieding moet een van de problemen oplossen die jouw ideale klanten hebben en een kloof tussen waar ze zijn en waar ze willen zijn. Creëer de noodzaak om met jou samen te werken.

3. Maak een salesfunnel die klanten aantrekt. Begin met interessante vragen op je startpagina, leidend tot je opt-in (gratis weggever) aanbieding. Nodig ze op de bedankpagina uit voor een mogelijk strategiegesprek of een aanstaande webinar. Lever input met veel waarde om vervolgens te vragen om jouw product of service te kopen.

Zorg ervoor dat je naast de bedankpagina en de volgende stap (webinar / telefoongesprek) een e-mail autoresponder hebt voor het regelmatig sturen van e-mails om de relatie met je publiek te blijven opbouwen. (MailChimp is een prima startoptie voor (beginnende) ondernemers met een beperkt budget.) 

Wil je hulp met je marketing funnel of je website?

Boek een gratis online strategiesessie!

Samen zullen we een plan op maat uitwerken om je te helpen jouw inkomensdoelen te bereiken door de drie grootste problemen op te lossen waarmee de meeste service gerichte ondernemers te maken hebben:

  • Traffic: hoe je een doelgericht segment van hoog-waardige klanten kunt aantrekken die klaar zijn om te kopen.
  • Conversie: hoe je zeker weet dat je een systeem hebt dat traffic genereert en dit omzet in betalende klanten.
  • Cash: Herhalende maandelijkse inkomsten toevoegen aan je bedrijfsmodel, zodat je jouw klanten op het hoogste niveau kunt bedienen en tegelijkertijd je cashflow kunt beschermen.

Aan het einde van deze strategiesessie heb je een plan om de resources die je al hebt opnieuw te gebruiken of je weet welke resources je moet creëren om de strategie te implementeren om je leads met 3, 4 of zelfs 5 keer te vergroten zonder de hoeveelheid tijd die je in je bedrijf doorbrengt te vergroten.

Klik hier voor een vrijblijvende bel-afspraak!

About the Author Tjimka

Wie is Tjimka - Als generalist heb ik een brede interesse. Daarom heb ik vaak een brugfunctie tussen technologie en de gebruiker. Ik ga graag de uitdaging aan en bijt me vast in de opdracht om het klantdoel te bereiken. Ik werk het liefst zelfstandig maar samen bereik je meer en daar leer ik van. Ik sta stevig in mijn schoenen en vertrouw op mijn intuïtie. Met mijn kennis en expertise op het gebied van marketing én de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI en machine learning, help ik zakelijke dienstverleners die graag meer marketingactiviteiten willen ontplooien, maar geen tijd hebben, of niet voldoende kennis in huis hebben.

>