fbpx
Tjimka | Online marketeer | Zichtbaar online
Deel & Like ;-)

Specificeer je doelgroep!

Tjimka-Doelgroep kiezen

Hi, Deze keer een persoonlijke noot van mij 😉

Vanaf vandaag spreken we Nederlands, Tjimka kan ons anders niet verstaan, zei de juffrouw tegen de klas. Door de jaren heen kon ik de Friese taal wel begrijpen en spreken wanneer iemand een gesprek begon in het Fries. Voor mijn gevoel hoorde ik er anders niet bij.

Dat laatste bleef wel een ‘dingetje’. Een klein dorp, een kleine gemeenschap waar iedereen elkaar kent. Zelf woonde ik met mijn ouders een stukje fietsen buiten het dorp. Ik was de vreemde eend in de bijt en dat bleef zo. Nooit zou het lukken om volledig te integreren, hoe ik ook mijn best deed, ik werd gepest. Huilend fietste ik soms naar huis, gewoon omdat het te moeilijk was om elke dag maar weer m’n best te moeten doen.

De laatste schooldag tijdens de diploma uitreiking zal ik ook nooit vergeten. Wat een feestdag had moeten zijn was voor mij weer een bevestiging dat ik er niet bij hoorde. Drie leraren stonden op een rij waarvan een juffrouw me niet wilde feliciteren, ze zei in plaats daarvan, “Tja we hebben elkaar nooit zo gemogen”…

Hierdoor ben ik wel een doorzetter geworden. Vechten voor wat ik waard ben en zorgen dat ik mijn doel bereik zonder dat ik me in alle bochten wring om erbij te horen.

Gewoon een klik hebben, zonder oordeel, en iemand kunnen helpen en erbij betrekken om ook zijn of haar doelen te bereiken!

We zijn geboren om ergens bij te willen horen, je te identificeren zodat je je prettig en veilig voelt.

In mijn werk is het ook steeds een zoektocht. Met wie heb ik een klik, met wie werkt het prettig en zou ik alles willen doen om die persoon verder te helpen?

En je mag ook Nee zeggen tegen een potentiële klant, gewoon omdat je geen klik hebt.

Ik ga voor positiviteit en een goede energie, daarmee bereik ik veel meer en ik hou er ook nog een goed gevoel aan over.

Mijn doelgroep zijn gepassioneerde ondernemers, coaches, consultants/adviseurs of trainers.

Waar hoor jij bij? Waar sta je voor? Wat is jouw passie en heb je voor je bedrijf een bepaalde doelgroep voor ogen?

Hoe specifieker je jouw doelgroep kunt omschrijven, des te beter kun je je ideale klant bereiken.

Denk er eens goed over na.

Om je alvast op weg te helpen heb ik iets voor je, dat je kunt downloaden. Waarmee je alle kenmerken van die doelgroep kunt omschrijven, zodat dit heel duidelijk voor je wordt.

Vervolgens schrijf je al je tekst, voor je website, blog of nieuwsbrief voor deze doelgroep. Je schrijft de tekst in hun taal, sprekend over hun interesses, zodat zij zich hierin herkennen.

Laat je me weten of het gelukt is? Ik lees graag je eerstvolgende blog, nieuwsbrief of post!

Succes!

Tjimka


About the Author Tjimka

close

Vind je dit blog leuk? Laat het dan ook aan anderen weten :-)

  • Follow by Email
  • Facebook
    Facebook
  • Twitter
    Visit Us
  • LinkedIn
  • Instagram
>