Welke route heb jij nog te bewandelen? | Tjimka | Aimarketingexperts
Tjimka | Aimarketingexperts
Deel & Like ;-)

Welke route heb jij nog te bewandelen?

Opgroeiend in een klein dorpje in Friesland met een Nederlandstalig opvoeding maakte mij op school en in het dorp een ‘vreemde eend in de bijt’. Mijn ouders hadden een boerderij verbouwd tot woonhuis, net buiten het dorp waar ik samen met mijn 2 broers opgroeide. Een ondernemersgezin, maar wij waren ‘die mensen van buiten’.

Als oudste zus heb ik veel barrières moeten beklimmen en openbreken. Waarschijnlijk heeft dit wel bijgedragen aan mijn ondernemersdrang, vechtlust en nooit willen opgeven, totdat ik een goed resultaat bereik.  😉

Het ondernemende heb ik duidelijk van mijn vader samen met een gezonde reislust. Op mijn 18e werkte ik als au-pair in Parijs en aansluitend een jaar in Chalon-sur-Saône.

De taal leren, vrienden maken en mijzelf redden in een andere omgeving heeft ervoor gezorgd dat ik mezelf goed heb leren kennen in de zin van omgaan met situaties en een oplossing zoeken.

Tjimka-afscheid-KLM

Afscheid van KLM - Tijd om mijn vleugels uit te slaan.

Na deze periode kreeg ik al snel een baan bij KLM op het hoofdkantoor in Amstelveen. Hier is mijn basis gelegd voor marketing en communicatie en consumentenprogramma’s (B2C) zoals het Flying Dutchman programma t.b.v. de loyaliteit van leden die regelmatig vliegen met KLM.

Ik maakte onderdeel uit van de transitie naar de digitale marketing als Content manager binnen E-commerce. Wat voor mij toen normaal was is voor velen nog een ongrijpbare wereld realiseerde ik mij later.

Hier ben ik iets aan gaan doen op het moment dat ik in 2012 mijn eigen bedrijf startte. De digitale ontwikkeling gaat zo snel dat je het niet meer bij kunt houden. Laat staan dat je weet wat je moet doen om je eigen bedrijf zo in te richten dat online marketing op een juiste manier geïntegreerd is waardoor je de juiste doelgroep bereikt en meer klanten en omzet genereert.

Mijn online Marketing Methode is hieruit ontstaan, een simpel 3-stappen programma waarmee ik ondernemers, coaches, trainers en consultants verder help om hun bedrijf te laten groeien en elke maand de juiste klanten aan te trekken.

Gewoon een heldere route van A naar B waarbij ik de structuur en de handvatten geef.

Na KLM heb ik mijn vleugels uitgeslagen naar de wereld van ‘the rich & famous, namelijk de superjachten. De mooiste zeil- en motorjachten die je o.a. in Monaco en Cannes ziet liggen maar ook in Miami, Ft.Lauderdale en de mooiste plekken ter wereld.

Ha! was ik blij dat ik als nuchtere ‘Fries’ met beide benen op de grond bleef. Want het was hard werken bij de jachtwerven en designers. Jarenlang vloog ik naar elk werelddeel om ervoor te zorgen dat de puntjes op de i werden gezet, zodat de eigenaar met een goed en tevreden gevoel kon genieten van zijn jacht.

En dit had ik waarschijnlijk niet voor elkaar gekregen wanneer ik niet zelf een jaar solo gezeild had. Maandenlang alleen op een boot en elke dag weer een uitdaging aangaan.

Met tegenslagen die ik niet uit de weg ging, maar ook zeker bijzondere momenten die ik nooit zal vergeten.

Daarom ben ik er ook van overtuigt dat er voor iedereen een routekaart is die je eerst moet bewandelen voordat je je doel bereikt!

En daar wil ik je graag bij helpen.

Ik ben een spin in het web qua organiseren en elementen aan elkaar knopen en een generalist zodat ik op vele gebieden me goed kan inleven en als sparringpartner kan fungeren en adviseren, zodat jij die doelen kunt behalen die jouw als ondernemer verder helpen.

Die doelen bepaal je zelf! Voor de een kan dit een omzet van een ton per jaar of meer zijn, voor de ander is het misschien een maatschappelijk doel of meer gericht op persoonlijk vlak, zoals meer vrije tijd voor je gezin of partner.

Stap voor stap neem je actie, zodat klanten voor jou kiezen als de expert in jouw vakgebied.

Processen automatiseren en met aandacht werken aan jouw bedrijf, waardoor jij meer ruimte krijgt voor de dingen die je graag wilt doen.

Een hele fijne dag!

Tjimka

About the Author Tjimka

Wie is Tjimka - Als generalist heb ik een brede interesse. Daarom heb ik vaak een brugfunctie tussen technologie en de gebruiker. Ik ga graag de uitdaging aan en bijt me vast in de opdracht om het klantdoel te bereiken. Ik werk het liefst zelfstandig maar samen bereik je meer en daar leer ik van. Ik sta stevig in mijn schoenen en vertrouw op mijn intuïtie. Met mijn kennis en expertise op het gebied van marketing én de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI en machine learning, help ik zakelijke dienstverleners die graag meer marketingactiviteiten willen ontplooien, maar geen tijd hebben, of niet voldoende kennis in huis hebben.

>