Zorg voor een professioneel LinkedIn profiel | Tjimka | Aimarketingexperts
Tjimka | Aimarketingexperts
Deel & Like ;-)

Zorg voor een professioneel LinkedIn profiel

LinkedIn-profiel

LinkedIn is nog steeds het zakelijke sociale netwerk nummer 1. Meer en meer gebruiken we het als referentie of zoeken we contact met nieuwe zakenrelaties. Andersom gebeurt dit natuurlijk ook. Daarom is het van belang dat jouw profiel er professioneel uitziet.

17 tips om jou profiel er professioneel uit te laten zien:

1. Gebruik keywoorden

Zorg ervoor dat je profiel naar voren komt bij het zoeken op kernwoorden,
als je kijkt naar de top resultaten waar je de locatie en frequentie aantreft van
deze kernwoorden. Hanteer deze ook op je Linkedin profiel.

2. Gebruik alleen professionele namen

Linkedin betekent zakelijk. Mensen zijn op zoek naar oplossingen niet naar gimmicks

3. Gebruik een serieuze profielfoto

Gebruik een professioneel uitziende foto.
Statistieken: Het gebruik van een goede profielfoto zorgt ervoor dat je profiel 7x meer interessewaarde heeft om te worden bekeken.

4. Vermeld je locatie

Men zoekt voor professionals in een bepaalde regio. Zorg dat je gevonden wordt, zodat LinkedIn contacten kan vinden die zich dicht bij jou bevinden.

5. Zorg voor een professionele headline

Maak de introductie aantrekkelijk voor de bezoeker om meer over jou te willen weten. Je kunt 110 karakters gebruiken. Gebruik ze ook!

6. Pas je (lange) url aan

Als je nog een lange url hebt claim dan je persoonlijke url. Wijzig deze door je eigen (bedrijfs)naam erachter te voegen.

7. Selecteer de juiste bedrijfstak in je profiel

Je wordt door de juiste personen gevonden wanneer je specifiek jouw bedrijfstak invult.

8. Wees actief

Zorg voor regelmatige updates van je profiel en deel je kennis en nieuws uit jouw branche.

9. Zorg voor een pakkende samenvatting

Je samenvatting moet uitnodigend zijn om de bezoeker tot actie over te laten gaan om contact op te nemen.

10. Visualiseer je werk

Geef voorbeelden van je werk door middel van Youtube- of, Vimeo filmpjes, of met presentaties van slideshare, Canva, powerpoint of documenten van Scribt of Word.

11. Zorg voor connecties


Wanneer je (nog) niet zoveel LinkedIn connecties hebt dan kom je minder vaak naar voren in zoekopdrachten.

12. Promoot je business

Voeg items aan je profiel zoals projecten, cursussen, test-scores, certificaten en vrijwilligerswerk.
Ook wanneer je werkzoekende bent is het handig om vrijwilligerswerk te vermelden. Dit wordt door HR managers ook gezien als werkervaring.

13. Manage aanbevelingen, negeer deze niet!

Aanbevelingen hebben effect op hoe je in zoekresultaten wordt getoond.

14. Zorg voor een duidelijk contactadres

Vermeld je E-mail adres en links naar Twitter en Facebook e.d.

15. Werk aan je geloofwaardigheid door het verkrijgen van aanbevelingen

Een paar goede aanbevelingen bevestigen je betrouwbaarheid. Vraag je contacten om jou aan te bevelen.

16. Maak ook connectie met contacten van vroeger


Ook contacten uit het verleden kunnen handig zijn. Probeer dit zoveel mogelijk aan te vullen, zodat ook jij makkelijker contacten kunt vinden uit het verleden.

17. Wordt lid van relevante LinkedIn groepen

Men kan jou ook weer benaderen vanuit een groepscontact. Er zijn elke minuut meer dan 200 lopende conversaties binnen LinkedIn groepen.

Wil je advies bij het aanpassen van jou LinkedIn profiel?

Neem dan contact met mij op.

Hartelijke groet,

Tjimka



About the Author Tjimka

Wie is Tjimka - Als generalist heb ik een brede interesse. Daarom heb ik vaak een brugfunctie tussen technologie en de gebruiker. Ik ga graag de uitdaging aan en bijt me vast in de opdracht om het klantdoel te bereiken. Ik werk het liefst zelfstandig maar samen bereik je meer en daar leer ik van. Ik sta stevig in mijn schoenen en vertrouw op mijn intuïtie. Met mijn kennis en expertise op het gebied van marketing én de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI en machine learning, help ik zakelijke dienstverleners die graag meer marketingactiviteiten willen ontplooien, maar geen tijd hebben, of niet voldoende kennis in huis hebben.

>