Werk je als zelfstandig ondernemer, dan is het niet altijd even leuk of handig om alle taken alleen te doen. Wanneer ik naar mezelf kijk, dan heb ik ook wel eens behoefte om met iemand te sparren. Gewoon even feedback of je laten inspireren om een bepaalde situatie of mogelijkheid van een andere kant te belichten.
Werk je alleen of heb je een klein team, dan ben je vaak verkoop gedreven. Want jouw product of dienst moet verkocht worden en dat kun je zelf het beste! Maar hoe zorg je dat je toko blijft draaien….?
Wanneer je het zelf te druk hebt met de verkoop en alles wat daarbij komt kijken, dan ontbreekt het je vaak om nog iets aan marketing te doen. Kom je dan nog aan klantenwerving toe, voor wanneer je huidige klus is afgerond?
En zodra je even tijd hebt doe je dan iets aan je marketing? Of weet je dan niet waar je precies moet beginnen?
Ik heb het al gemakkelijk voor je gemaakt; in 3 fases loop je door alle stappen van online marketing.
- Een goede basis met de juiste handvatten en structuur om je bedrijf te laten groeien
- Hoe je de juiste klant naar je toe krijgt en processen kunt automatiseren
- Het contact met je huidige klanten en relaties onderhouden en zorgen dat ze terug blijven komen en nieuwe klanten aantrekken of je merkbekendheid vergroten. Maar net wat op dit moment je doel is voor je bedrijf.
En zoals ik al zei, je hoeft niet alles zelf te doen! Je kunt verschillende taken uitbesteden, maar je kunt het ook helemaal uit handen geven.
Zo werk ik ook regelmatig samen met een VA, een virtual assistant. Zij neemt taken van mij over waar ik zelf niet aan toe kom, of waar ik weinig zin in heb 😉
Wil je weten wat ik voor jou kan doen?
Ha, je weet nu dat ik alleen die taken doe waar ik wel zin in heb en die ik leuk vind en… ik wil eerst graag horen of er een klik is.
Plan daarom een vrijblijvend quickscan gesprek in. Dan kunnen we beide horen of we iets voor elkaar kunnen betekenen op het gebied van online marketing.
#tjimka #zichtbaaronline #socialmedia #instastory #onlinemarketing #zichtbaar #doelgroep #digitalmarketing #digitalmarketingtips #digitalmarketer