Trends en feiten Social media 2019 | Tjimka | Aimarketingexperts
Tjimka | Aimarketingexperts
Deel & Like ;-)

Trends en feiten Social media 2019

TJIMKA.NL Social media 2019

Wil je het laatste nieuws over social media weten, hoe zet je de accounts zoals Facebook, Instagram, Twitter en overige kanalen in, welke social media accounts gebruik je, wat zijn de feiten en heel veel handige tips! Eventueel hier nogmaals de link: https://youtu.be/TCofKf13EXY

De presentatie duurt 25 min.
en zit boordevol tips!

Lees mee wanneer je dat makkelijker vindt. De tekst is te vinden onder de video.

Tjimka - Presentatie Social media 2019
Aantal minuten: 25:00

Hallo en welkom,

Ik ben Tjimka, online marketeer. Ik geef een presentatie over Social media 2019.

Ik zal me even voorstellen. Hier zie je een aantal Social media kanalen van mijzelf. Eigenlijk wil je proberen dat de look & feel een beetje hetzelfde is zodat het herkenbaar is. Zodat als je bezoeker op het ene kanaal komt of op het andere of op je website, dat ze je gelijk herkennen van: o ja, dat is dezelfde persoon of hetzelfde bedrijf.

Ik spreek natuurlijk veel ondernemers en kom bij veel bedrijven binnen. Wat je ziet is dat social media wel gebruikt wordt. Er wordt wel eens iets gepost, maar vaak zit er geen gedachtegang achter, geen doel. Zodat je niet weet wat je wilt bereiken met je berichten. Anderen pompen er heel veel geld in, gebruiken advertenties maar worden eigenlijk ook niet opgemerkt. Dus eigenlijk geeft deze pyramide weer; hoe hoger je komt, hoe meer je de puntjes op de i zet, en hoe meer je ook een strategie aanhangt en met een strategie begint, hoe beter jij zichtbaar bent. 

[1:10min]
Hier zie je eigenlijk de stappen van online marketing. Toen ik ooit begon met online marketing, ook als je ermee bezig bent, dan zie je soms door de bomen het bos niet meer. Het is echt een wirwar van functies en facetten. SEO, SEA, linkbuilden, wat is het allemaal? Dus ik heb dat in een paar stappen weergegeven. We gaan het nu hebben over 1 stapje van online marketing en dat is social media.

[1:38min]
Je begint eigenlijk met te kijken waar jouw ideale klant zich bevindt. Want als je weet waar jouw klant zit, dan weet je ook welke Social media kanalen je moet gaan inzetten. Want eigenlijk werkt het net als op straat: als ik iemand heb ontmoet en die kom ik later eens tegen of op hetzelfde moment en ik zeg: ‘Ik heb misschien wel waardevolle informatie voor je. Zullen we even contactgegevens uitwisselen?’ Dat is eigenlijk precies hetzelfde als in de digitale wereld. Ook via Social media en via leads aanvragen op mijn website. Je kunt ook vragen om elkaars gegevens. Dus zo werkt het eigenlijk precies hetzelfde.

[2:20min]
Kijk ook, wat ik eerder al zei, kijk waar mensen zich bevinden. Welke kanalen ze gebruiken. Waar liggen hun interesses? Met welke mensen gaan ze om? Wat zijn hun hobbys? In welke leeftijdscategorie zitten ze? Misschien nog verenigingen. Als je dat allemaal weet, des te beter weet jij in welke kanalen zich jou doelgroep bevindt. We surfen natuurlijk allemaal en we gebruiken daarbij een aantal zoekwoorden. Als we een probleem hebben of we een oplossing nodig hebben dan gaan we googelen en dan hopen we de juiste website te vinden waarop wij geholpen kunnen worden, met dat probleem wat we dan hebben. Zoals Fokke & Sukke ook, eigenlijk sta je er niet eens bij stil. De enige die misschien geïnteresseerd is in surfgedrag is Google, maar dat is juist heel erg belangrijk. Als jij weet welke zoekwoorden jouw klanten gebruiken, dan weet je ook hoe je die kunt benaderen en kunt bereiken. 

[3:14min]
96% van de Nederlanders ‘doet’ aan Social media dus we ontkomen er ook niet meer aan. 

Welke kanalen worden er gebruikt en wat zijn dan de feiten? Facebook heeft in 2019 640.000 minder gebruikers. We wisten natuurlijk allemaal wat er allemaal aan de hand is in 2018 met Facebook. Instagram groeit daarom ook met 830.000 gebruikers. Je ziet ook dat met name jongeren eigenlijk overstappen naar Instagram. Dat is net even weer wat vlotter, meer op hun leeftijd gericht. Op Facebook zie je wel weer ouderen, die al toegevoegd zijn of daar blijven. Maar eigenlijk per dag nog steeds melden duizenden mensen zich af. Instagram is ook van Facebook, dus het concern zelf lijdt er nog geen eens zo onder. Ik denk ook zeker dat het wel blijft bestaan. 

[4:05min]
Als we kijken naar de cijfers dan wordt Whatsapp, dat is groeiende, wordt steeds meer gebruikt.

  • Bij Facebook zie je inderdaad een daling.
  • YouTube blijft redelijk gelijk.
  • Film en video is echt gewoon hot in 2019. Wordt alleen maar meer en meer gebruikt.
  • LinkedIn is ook zeker een interessant kanaal. Het hangt ook net eventjes af van; waar zitten jouw klanten. Het is meer zakelijk. Als je op LinkedIn wilt adverteren gebruik dan wel een bedrijfsprofiel want alleen dan kun je adverteren. Als je ook een pro abonnement hebt, dan kun je zelfs nog diepere analyses doen, mensen bereiken en mensen zoeken.
  • Instagram zie je hier enorm stijgen.
  • Twitter dat blijft wat achter.

[4:50min]
Hier nog even weergegeven de cijfers ten opzichte van 2018. Zoals je ziet gaat Instagram zelfs voorbij aan LinkedIn. Maar het is allemaal niet zo spannend. Als jouw doelgroep wel op LinkedIn zit, er zitten nog genoeg mensen die je kunt bereiken. Je wilt wel jouw ideale klant bereiken. Dus pak dan ook die kanalen en zoek er gewoon 2 of 3 en focus je daarop. Je hoeft ze echt niet allemaal in te zetten.

[5:15min]
Hier nog eventjes Pinterest en Twitter, Snapchat. Snapchat dat zijn eigenlijk snelle foto’s die daarna direct weer verdwijnen. Je kent het misschien wel met de grappige oortjes, de bunny’s en de snorretjes en brilletjes. Vaak doet de jeugd dat. Let wel op wat je daarop zet. Al verdwijnt hij zomaar er zijn ook mensen die screenshots maken. 

Dan hebben we natuurlijk nog de overige kanalen. Wat ik al eerder aangaf: Facebook daalt maar Instagram is ook van Facebook en je ziet dan inderdaad ook dat het gezamenlijk als combinatie wordt gebruikt en daar zit nog steeds groei in. 

[6:00min]
Wat zijn dan de Social media trends? Wat ik al eerder aangaf: in 2020 verloopt 80% van het internetverkeer via video. Dat is eigenlijk wel de verwachting. En 87% van de marketeers zal video inzetten in hun campagnes. Dus ga echt aan de slag met video. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Pak gewoon je mobiele telefoon en maak een filmpje. Het hoeft juist niet perfect te zijn. Eigenlijk is perfect al weer uit, het is "so not 2019". Ik heb wel verhalen gehoord, je kunt zelfs blokkendozen of kubussen huren die compleet ingericht zijn als bijvoorbeeld een privéjet, om maar net te doen alsof je heel luxe bent en heel rijk en het allemaal perfect is. Het perfecte plaatje. Dat willen we niet meer, we willen gewoon echt. Dus pak die telefoon of die camera en maak gewoon video. Kijk ook wat je intern in je bedrijf kunt doen. Je kunt ook de nieuwe medewerkers voor laten stellen op een video. Laat ook de mens zien achter het bedrijf want dan krijg je weer die connectie met je klant.

Nog een kleine tip: Wil je iets meer weten over video’s? Hoe je dat moet maken en misschien nog met belichting, dat soort dingen? Volg dan Pelpina Trip. Dat heb ik ook weer als tip gekregen. Dan wordt je wellicht wel wat meer duidelijk en krijg je daar wat handvatten voor.

[7:30min]
Live Streaming is ook erg populair natuurlijk. Wordt ook 6x meer gezien dan gewone video’s. 

En natuurlijk mobiel. Houd er rekening mee dat ook je website voor mobiel is ingericht. Kijk voor de grap eens even op je website op de mobiele telefoon. Is alles goed leesbaar en duidelijk? Ga anders naar je website bouwer of pas het zelf aan. Want we doen veel meer via mobiel. we checken 150 keer onze mobiel. Appjes of wat dan ook. 

[8:05min]
In 2019 is ook het journalistieke deel belangrijk. Geef voornamelijk heel veel waarde in je content. Schrijf zoveel mogelijk over een bepaald onderwerp en houd het bij 1 onderwerp per pagina. Dat is SEO technisch ook weer heel belangrijk, daar krijg je weer meer punten voor van Google. Hoe meer waarde en inhoud jouw artikel heeft, hoe hoger je scoort in je Google ranking.

Stories wordt ook steeds populairder. Dat zit met name natuurlijk op Instagram. Authentieke video.

Let ook op dat horizontale video blijft. We waren natuurlijk gewend met mobiel, is het allemaal verticaal. Vroeger hebben we ooit geleerd: je onderwerp moet links of rechts staan, dat is net even wat spannender. Nu moet juist je onderwerp in het midden staan want anders valt het onderwerp eraf. Maar eigenlijk gaat dus horizontale video het wel overnemen. YouTube doet het al. Het is natuurlijk ook veel beter om naar te kijken.

En wat ik al zei: houd het simpel, het hoeft allemaal niet perfect te zijn. Ga gewoon aan de slag.

[9:22min]
Wat het belangrijkste is: weet wat je wilt vertellen. Dus ga ook nadenken van: wat wil ik hiermee bereiken? Welke boodschap wil ik geven. Ga niet lukraak posts de wereld ingooien want dan schiet het zijn doel voorbij. Plan dat dan ook in. Ga niet lukraak op het topje van die ijsberg zitten en alle kanalen maar gebruiken en jouw berichten zetten. Nee, ga echt aan de gang met een beleid, met een strategie en ga kijken. Doe die analyse naar jouw doelgroep. Ga kijken op welke kanalen ze zitten en hoe je het kunt meten. Met wat voor een doelstelling je iets wilt bereiken. Dat is dus eigenlijk wat er ècht nodig is voor het effectief inzetten van je Social media.

[10:00min]
Nog eventjes Social media strategie op een rij:

  • Een Social media strategie is een heldere plan van aanpak.
  • Onderdeel van je online marketing- en communicatiestrategie.
  • Gaat uit van de ‘lange’ termijn.
  • En geeft richting om je Social media kanalen effectief in te zetten en online de relatie met je fans en volgers op te bouwen.
  • Social media strategie is verder nodig om de resultaten te meten en de inzet van Social media op lange termijn te verbeteren.
  • Social media strategie helpt je om keuzes te maken.
  • Dwingt je om de doelgroep beter te leren kennen.
  • Is nodig om serieus, slim en efficiënt met Social media aan de slag te gaan.

[10:45min]
Voor de rest is luisteren erg belangrijk. Luister ook naar waar jouw doelgroep het over heeft. Welke onderwerpen en vragen spelen er? Haak daarop in. Ga die interactie ook aan op verschillende kanalen en forums. 

Nogmaals, doelen is belangrijk. Wil je leads genereren? Of wil je een product promoten? Wil je naamsbekendheid? Zo heb je een aantal doelen die je hier kunt inzetten.

Pas daar dan ook de doelgroep op aan en benader die ook op verschillende manieren. Je kunt best 2 of 3 doelgroepen hebben.

Je kanaalkeuze is dan natuurlijk belangrijk. Per doelgroep.

Je beleid met richtlijnen.

Content, strategie en planning. Maak een tijdspad. Als je al weet dat er een event is of een andere belangrijke gebeurtenis, plan daar ook naartoe en maak mensen alvast nieuwsgierig. Kijk dan ook of je een beetje een mix kunt maken. Dat je zegt van: ik doe een nieuwsbrief op die dag en ik doe een video of een vlog op die dag en ik zet op dat kanaal dat bericht. Zo kun je natuurlijk 1 boodschap verspreiden over meerdere kanalen. Dan heb je gelijk heel veel impact.

Weet je niet alles van dat specifieke Social media kanaal. Wil je bijvoorbeeld wat meer weten over Facebook of Instagram? Neem dan gewoon training daarin. Dan kun je net even wat meer en dan kun je net even wat beter ook de doelgroep benaderen. Of laat het anders uitvoeren. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. 

Wil je meer weten en verbeteren? Dan moet je natuurlijk jouw campagnes gewoon meten. Kijk daar ook echt naar, naar die cijfers en doe daar wat mee. Je kunt altijd wel finetunen. 

Wat ik eerder ook zei: luisteren met name. Doe social research. Welke vragen heeft jouw doelgroep, jouw ideale klant? Waar gaat het over? Haak daarop in. Wat speelt er in de markt? 

[12:48min]
Bepaal je doel. Nog eventjes op een rij welke doelen je in kunt stellen:

  • naamsbekendheid vergroten
  • leads genereren
  • klanten behouden
  • klantenservice verbeteren

Als je kijkt naar je omgeving:

  • je reputatie verbeteren
  • beïnvloeders betrekken
  • marktinzicht vergroten
  • risico’s beheersen

Als we nog even terugkomen op influencers betrekken: je hebt natuurlijk influencers. Neem dan niet de hele bekende met mega grote doelgroepen. Pak een micro influencer. Die is wat kleiner, maar dan heb je wel meer die persoonlijke aandacht voor jouw bedrijf

Als je kijkt naar je interne organisatie:

  • daar kun je natuurlijk ook heel veel uithalen. Betrek medewerkers.
  • ook bij het medewerkers werven, ga dan ook kijken. Uiteindelijk willen die ook een goede connectie hebben met hun nieuwe collega’s. Kijk dus ook op welke Social media kanalen jouw medewerkers zitten en gebruik dan ook die kanalen om nieuwe medewerkers te werven.  
  • productiviteit verhogen
  • en innovatie en ontwikkeling bevorderen

Allemaal doelen die je kunt inzetten voor Social media.

De onderwerpen. Kijk waar jouw klant het over heeft en ga daarop in, haak daarop in. Dan heb je weer die interactie met je klant.

[14:18min]
Nog een goede tip misschien. Dit is even een voorbeeld van issuekalender maar er zijn er meerdere. Google gewoon eens even op contentkalender en dan krijg je dit soort voorbeelden, waarbij het per maand wordt aangegeven. Het is bijna elke dag wel een speciale dag. We weten natuurlijk allemaal wel moederdag, vaderdag, Pasen, Pinksteren, noem maar op. Maar er zijn heel veel andere dagen die je hebt - je kunt het zo gek niet bedenken - waar je op in kunt haken. En juist misschien die andere, alternatieve dagen, zijn wat makkelijker op in te spelen. Want als je iets over Pasen wilt melden, dan moet je van goede huize komen wil je daar nog uitspringen qua aandacht. Dit is makkelijk als je even niet weet: waar moet ik nu weer over schrijven of melden of posten? Haal er even zo’n kalender bij, dan kom je vast wel weer op ideeën. 

[14:58min]
Vergeet ook de actualiteiten niet. Spring daar ook op in. Wees ook niet bang dat je altijd serieus moet zijn. Een grap mag best kunnen. Ik heb eventjes dit voorbeeld aangehaald. Die kwam ik tegen. Van Diederik Samsom die tegen de KLM zegt: ‘Willen jullie dat nooit meer doen?” Als je zijn ticket ziet, dan zie je dus bij de gate D66. KLM die reageert daar wel grappig op: ‘We zijn nog in onderhandeling met Schiphol over een gate: PvdA, VVD en dergelijke. Wat dachten jullie ervan om jullie partijnaam naar de A15 (Arbeiders 2015) te wijzigen? Dan kom je altijd weer thuis bij je partij.’ Als je het maar een beetje op een grappige manier brengt en niet heel erg uit de band springt natuurlijk, dan moet dat prima kunnen. Dan is dat geen probleem.

Dat is ook met negatieve berichten eigenlijk zo. Zolang je daar op een gewone, normale, fatsoenlijke manier mee omgaat, is dat prima. Ook negatieve publiciteit is goede publiciteit.

Hier nog eventjes iets met een woordgrap. Burger King reageert hierop: ‘Pfff wat burgerlijk.‘ KLM zegt hier: ‘Je hebt ons echt vleugellam geslagen.’ ABC Cartridge die zegt: ‘Die grap kunnen we niet printen.’ Dus ook met woordgrappen, woordspelingen kun je natuurlijk wat doen.

Negatieve berichten, wat ik al zei, zolang je daar een beetje op een grappige manier, op een fatsoenlijke manier op reageert: negatieve reclame is ook goede reclame. Als je daarna maar met een oplossing komt of op een luchtige manier daarop reageert.

Dit is nog wel een leuke. Die kan ik misschien nog even aan het eind laten zien. Zelf heb ik 11 jaar bij KLM gewerkt en heel veel natuurlijk ook met marketing gedaan. Toevallig heeft een goede vriendin van mij deze commercial gemaakt, of aan meegewerkt in ieder geval. Die laat ik misschien straks nog even zien. Wel grappig ook, wat je kunt doen allemaal.
https://www.youtube.com/watch?v=NK-T_t166TY [duur: 1:43 min]

[17:11min]
Gesloten Social media wordt ook steeds belangrijker want we zijn ons meer en meer bewust van onze privacy en zoals Snapchat en WhatsApp, worden ook steeds meer ingezet voor klantenservice. Dus kijk daar ook eens naar.

[17:15min]
Wat is verder interessant om te delen?

  • Foto’s en projecten. Let er dan op dat je je opdrachtgevers tagt. Vraag ze wel eventjes om toestemming.
  • Bedrijfsvideo’s
  • Informatie over producten en diensten
  • Testimonials (ervaringen van opdrachtgevers)
  • Vacatures
  • Bedrijfsnieuws
  • Blogs
  • Medewerkers in beeld, even voorstellen. Een voorstelrondje.
  • Historie van je bedrijf

Dat geeft je vast wel even wat input voor als je niet weet wat je zou moeten schrijven.

[18:00min]
Dus plaats content die échte waarde toevoegt. Content die je dag net iets beter of leuker maakt. Content waarmee mensen zich identificeren. Maak content die als belangrijkste doel heeft om de lezer verder te helpen.

Plaats dan content die conversaties uitlokt. Ik heb het al eerder gezegd: wanneer je reageert op een bericht heb je gelijk al weer interactie en dat is weer die binding met je klant.

Live video’s zouden volgens Facebook gemiddeld 6x meer interactie oproepen dan gewone video’s. Maak live video’s tijdens evenementen of een bijzonder moment. Maar denk ook aan vraag- en antwoordsessies, waarbij je volgers in de reacties hun vragen kunnen stellen. Andere volgers kunnen dan weer reageren op die vragen. Dan heb je ook weer een conversatie.

Maar ook: video, relevante berichten van je bedrijf, nieuws, evenementen.

Ik heb het allemaal al eerder aangehaald maar hier nog samengevoegd.

Laat je volgers hun voorkeur aanpassen.

Volgers van je pagina kunnen zelf aangeven of zij content van jouw bedrijfspagina kunnen zien in je tijdlijn. Dat zijn instellingen die kun je natuurlijk per Social media kanaal instellen. Misschien ook wel even belangrijk om eens naar te kijken. 

[19:00min]
Nog even ter inspiratie wat je kunt doen:

Dit is genomen tijdens werkzaamheden, met een geit op het bureau. En een ander is tijdens een beurs genomen. Heel veel spannender hoeft het ook niet. Elk nieuws is ook weer een bericht. Maar doe het wel met een bepaalde gedachte, met een doel erachter, een strategie.

Je bedrijf lokaal promoten. Het publiek wat in jouw locatie zit probeer je ook te benaderen.

Lead Ads. Als je nieuwe klanten wilt aantrekken, gebruik dan ook advertenties met een call to action. Dus: ‘Schrijf je hier in.’ Of: ‘Kijk op onze website.’ Of: ‘Link naar onze actie.’ Dat.

Custom audiences. Als je Facebook advertenties gebruikt kun je jouw emaillijst die je al hebt van jouw klanten gebruiken voor die advertenties.

Lookalike audiences. Als je al een advertentie hebt gedraaid of je hebt al een database met mensen die al op jouw website zijn geweest, op jouw advertentie hebben gereageerd of in ieder geval geïnteresseerd zijn, dan kun je ergens aanklikken in Facebook advertenties wanneer je die opstelt: ik wil eigenlijk dezelfde type mensen als deze mensen die al eerder bij mij zijn geweest. Dan matcht hij dat.

En natuurlijk kwaliteit boven kwantiteit. 

[20:25min]
Dan nog een aantal tips samengevat:

  • Maak content die als belangrijkste doel heeft om de lezer verder te helpen
  • Werk aan de binding met je doelgroep
  • Breng de interactie op gang
  • Kwaliteit boven kwantiteit
  • Wees authentiek
  • Maak gebruik van input van je klanten
  • Gebruik je statistieken
  • Leer gebruik te maken van (live) video of gewone video. De live streaming bedoelen ze daarmee.
  • Bepaal een content strategie. Dus ga kijken welke onderwerpen, wanneer je wat wilt melden.
  • Leer adverteren op LinkedIn, Facebook of Instagram naast bijvoorbeeld je Google Ads advertenties. Neem desnoods een training daarin, om hier iets meer over te leren.
  • Betrek je medewerkers.
  • Geef niet te snel op.

Het is allemaal niet spannender dan het is. Iedereen kan het leren. Anders kun je het natuurlijk ook uitbesteden. Er zijn genoeg mensen die het willen doen. Je kunt ook mij bellen, dan kan ik je daar ook mee helpen.

Nog meer tips: [21:40min]

  • Wil je bijvoorbeeld de header van je Social media dezelfde look of view geven als je andere kanalen of als je website. Of wil je een Facebook bericht of een Instagram bericht maken in jouw eigen huisstijl, met jouw afbeeldingen, dan kun je daarvoor Canva gebruiken. Canva is een heel handig systeem. Je hebt gewoon een gratis login en een abonnementsvorm. Met een abonnementsvorm kun je je eigen lettertypes en dergelijke nog uploaden. Maar ook met de gratis versie kun je gewoon afbeeldingen uploaden. Je hebt basis templates. Een aantal stramienen die dus al in het juiste formaat van dat Social media kanaal worden gegeven. Maar je kunt hiermee ook handige flyers maken, dus het is gewoon een super handig instrument dat je zelf kunt gebruiken.
  • Getpocket is misschien nog een handige. Zelf, als ik een interessante website zie maar ik kom er niet direct aan toe om dat te lezen of ik wil hem later nog eens teruglezen, dan sla ik hem op in getpocket. Je ziet rechtsboven dat kleine icoontje met dat witte pijltje. Als je dus naar de getpocket pagina gaat heb je heel keurig een overzicht. Kun je tekst nog toevoegen. Kun je direct zoeken. Dus als ik berichten of pagina’s heb over marketing dan zet ik bij de tekst ‘marketing’. Dan kan ik die later heel makkelijk weer terugvinden, zonder dat ik moet scrollen en doen en in de historie moet kijken welke pagina ik ook weer had bekeken.
  • Feedly.com is handig voor het verzamelen van RSS feeds. Dat doe je voor nieuwsberichten die je overal vandaan kunt halen.
  • Buffer is eigenlijk heel handig. Dat is een tool waarmee jij al jouw posts in kunt plannen. Al jouw berichten, via de diverse kanalen. Dus zowel naar Facebook, LinkedIn, Twitter, noem maar op. Dus 1 bericht plan je in en die kun je naar verschillende kanalen sturen. Buffer kost iets van 10 euro per maand dacht ik.
  • Hootsuite is hetzelfde een beetje. Ik heb hier nu eventjes Instagram als voorbeeld, maar ik heb ook LinkedIn en Twitter ingegeven. En Instagram dus, voor het overzicht van wat je ermee kan. Je kunt dat per tabblad inrichten. Dus ik kan zien voor alles van LinkedIn: wat zijn de berichten die worden weergegeven? Wat heb ik ingepland? Wat zijn de algemene berichten? Ik kan ook met hashtags nog kijken van: wat zijn de onderwerpen over een bepaald product of onderwerpen wat ik gewoon graag wil weten. Of eigenlijk met een #: wat zijn de berichten die worden gepubliceerd over een bepaald onderwerp.
  • Specifiek voor een LinkedIn bedrijfspagina. Dit is een normale LinkedIn pagina en een bedrijfspagina. Alleen met je LinkedIn bedrijfspagina kun je adverteren. Dus kijk daar ook eens even naar.  Je kunt je producten en diensten promoten.

[24:19min]
Ook voor het werven van nieuw personeel.

  • Betere bedrijfsprofilering.
  • Alles wat hier staat vermeld.
  • Goed voor je SEO.
  • Bedrijfsnieuws onder de aandacht brengen.
  • Advertenties plaatsen.
  • Persoonlijke profiel koppelen aan je bedrijfspagina, dus werkervaring.
  • En statistieken.

 [24:37min]
Dan nog een paar tips:

In je LinkedIn kun je onder Notifications aangeven dat de verjaardagen worden weergegeven. Of iemand die verandert van baan en alle andere nieuwswaardigheden. Dat is misschien handig want dat geeft jou ook eventjes de gelegenheid om een klant te bellen, als jij een melding krijgt: die is jarig vandaag.

Dat was het. I see you on the Social. Dankjewel voor het luisteren en het kijken.

About the Author Tjimka

Wie is Tjimka - Als generalist heb ik een brede interesse. Daarom heb ik vaak een brugfunctie tussen technologie en de gebruiker. Ik ga graag de uitdaging aan en bijt me vast in de opdracht om het klantdoel te bereiken. Ik werk het liefst zelfstandig maar samen bereik je meer en daar leer ik van. Ik sta stevig in mijn schoenen en vertrouw op mijn intuïtie. Met mijn kennis en expertise op het gebied van marketing én de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI en machine learning, help ik zakelijke dienstverleners die graag meer marketingactiviteiten willen ontplooien, maar geen tijd hebben, of niet voldoende kennis in huis hebben.

>