Ken je de geheimen van een effectieve marketingfunnel? | Tjimka | Aimarketingexperts
Tjimka | Aimarketingexperts
Deel & Like ;-)

Ken je de geheimen van een effectieve marketingfunnel?

Een effectieve marketingfunnel

Je weet waarschijnlijk wel dat je een effectieve marketingfunnel nodig hebt om leads te krijgen, toch?

Zo niet, hou dan mijn e-mails in de gaten, binnenkort geef ik uitgebreide informatie over de marketingfunnel en het gebruik ervan zodat je zelf klanten naar je toe trekt.

Maar eerst verklap ik nog een paar geheimen over lead funnels. Er zijn namelijk drie voordelen die je met een funnel behaalt.

Met een effectieve funnel kun je ...

1. Meer gebruik maken van je tijd

Een van de meest voorkomende problemen die coaches, adviseurs en trainers tegenkomen bij het starten van hun bedrijf is hun gebrek aan tijd. De meeste mensen spenderen zo veel tijd aan het plaatsen van berichten op sociale media om leads op te trommelen, dat hun leven uit balans raakt. Het is een stuk eenvoudiger en het kost veel minder tijd om leads te genereren als je een effectieve marketingfunnel hebt. Als je de conversie op je funnel verhoogt van 30% naar 60%, verdubbel je jouw leads die je met minder moeite krijgt.

Met een effectieve marketingfunnel hoef je ook geen tijd te verspillen aan het vertellen van het verhaal aan elke geïnteresseerde persoon. Jouw video's, e-mails, website-inhoud en sociale media-advertenties kunnen allemaal je verhaal vertellen. Je hoeft het maar één keer te maken.

2. Schaal je bedrijf zodanig op, dat je meer impact maakt

 Als je eenmaal het lead generation-gedeelte hebt doorberekend, wordt het schalen van je bedrijf eenvoudig! Met een webiner-funnel kun je bijvoorbeeld een groter aantal mensen tegelijk bereiken en spreken. Je kunt de tijd die je op social media hebt doorgebracht omleiden naar het helpen van meer mensen. Jouw funnel kan ook je weekends teruggeven met je gezin of vrienden, en meer gemoedsrust wetende dat je inkomsten niet langer pieken of dalen heeft, feest of droog brood !

3. Je kunt gaan werken met alleen de beste klanten die jouw werk zo leuk maken!


Dit is het BESTE voordeel, als je het mij vraagt!

Een effectieve marketingfunnel

Een website en een marketingfunnel trekken potentiële klanten aan en helpen hen om jou te leren kennen, leuk te vinden en te vertrouwen, zodat ze stappen ondernemen om te proberen, kopen, herhalen en doorverwijzen.

  1. Kennis - mensen leren van jou en jouw diensten via een Facebook-advertentie, blogpost, vriend, etc.
  2. Leuk vinden - mensen vinden het leuk wat ze zien
  3. Vertrouwen - mensen beginnen je te zien als een vertrouwde adviseur
  4. Proberen - mensen proberen wat je aanbiedt door een gratis telefoongesprek te boeken of je aan te melden voor je lijst
  5. Kopen - mensen kopen wat je aanbiedt
  6. Herhalen - mensen komen terug en kopen meer van wat je aanbiedt
  7. Verwijs - mensen verwijzen jouw naar anderen


“Should I Stay or Should I Go Now?”

 

Ons doel is om een ​​funnel te bouwen die mensen de kans biedt om je te leren kennen, je leuk te vinden en hun vertrouwen te ontwikkelen. Tegelijkertijd creëren we bij elke stap van die klantreis de mogelijkheid om ja of nee te zeggen.

Jouw potentiële hoofdpersoon ziet je advertentie of blogpost in zijn Facebook-nieuwsfeed en kiest:

* Ja, ik moet hierop klikken om te zien waar het over gaat.
* Of, Nee, ik blijf gewoon scrollen.

Bezoeker landt op je bestemmingspagina of website en beslist:

* Ja, ik ben op de juiste plek en dit is wat ik zoek.
* Of, Nee, dit is niet wat ik probeer te vinden en dan klikken ze weg.

Bezoeker kiest ervoor om jouw onweerstaanbare aanbod te ontvangen en beslist:

* Ja, ik vind dit leuk en ik vraag me af wat ze nog meer kunnen doen om me te helpen?
* Of, Nee, dit was niet helemaal wat ik dacht dat het zou zijn.

Lead ontvangt voedzame e-mails en kiest:

* Ja, ik geniet van deze e-mails.
* Of, Nee, deze e-mails zijn niet voor mij, dus ik ga me afmelden voor deze lijst.

Jouw lead vult een toepassing in die hen (en jou) vertelt:

* Ja, je past perfect bij de diensten die ik aanbiedt/wij aanbieden.”
* Of, Nee, deze services zijn op dit moment niet geschikt voor jou. Bekijk dit andere programma.

Lead boekt een gratis telefoongesprek en neemt een beslissing:

* Ja, ik vond deze persoon leuk en geloof dat ze me kunnen helpen mijn doel te bereiken.
* Of, Nee, deze persoon en ik zijn geen match. Ik zoek nog even verder.

Laat jouw funnel die tijdrovende klus voor je doen!
Ben je er aan toe om meer tijd te hebben, meer mensen te bereiken die jouw diensten nodig hebben en alleen te werken met het beste van het beste? Laten we dan jouw funnel ontwerpen om het kaf van het koren te scheiden en jou die fijne klanten bezorgen die je smeken om hun geld aan te nemen! 😉

Boek een plekje in mijn agenda voor een gratis quickscan van jouw bedrijf!

Na het vrijblijvende gesprek weet je:

  • waar de mogelijkheden zitten van jouw online bedrijf.
  • wat je kunt doen om beter zichtbaar te zijn met jouw dienst of product.
  • hoe je jouw omzet kunt vergroten.
  • en last but not least krijg je een gratis funnel blauwdruk als bonus.

About the Author Tjimka

Wie is Tjimka - Als generalist heb ik een brede interesse. Daarom heb ik vaak een brugfunctie tussen technologie en de gebruiker. Ik ga graag de uitdaging aan en bijt me vast in de opdracht om het klantdoel te bereiken. Ik werk het liefst zelfstandig maar samen bereik je meer en daar leer ik van. Ik sta stevig in mijn schoenen en vertrouw op mijn intuïtie. Met mijn kennis en expertise op het gebied van marketing én de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI en machine learning, help ik zakelijke dienstverleners die graag meer marketingactiviteiten willen ontplooien, maar geen tijd hebben, of niet voldoende kennis in huis hebben.

>