Vallen, opstaan en weer doorgaan | Tjimka | Aimarketingexperts
Tjimka | Aimarketingexperts
Deel & Like ;-)

Vallen, opstaan en weer doorgaan

Tjimka.nl-Succes, Vallen, opstaan en weer doorgaan

Het is soms zo frustrerend, al tijden ben je bezig om keihard te werken, je stopt er heel veel tijd in, zelfs ’s avonds werk je regelmatig door en je ontzegt jezelf vaak leuke dingen, je investeert, volgt trainingen en coaching en je neemt alle bedrijfsadviezen ter harte. Je doet er gewoon alles aan om je bedrijf op te bouwen in de hoop dat je eindelijk de vruchten mag plukken!

Maar het duurt al te lang en je financiën hebben de bodem bijna bereikt, wat nu te doen; stoppen of doorgaan? Mag ik je nog een paar adviezen geven?

Want dit is zo herkenbaar en ik hoor het veel om me heen, ik denk zelfs dat elke ondernemer hier ooit mee te maken heeft gehad. Het lijkt allemaal zo makkelijk, helemaal wanneer je alleen maar het succes bij een ander ziet. Maar in elke succes story zit vaak ook een verhaal van vallen en opstaan. En wie droomt er nu niet van financiële onafhankelijkheid, tijd hebben om de dingen te doen die jij leuk vindt, iets voor de maatschappij kunnen betekenen, gewoon omdat het kan, meer met je gezin, partner te kunnen doen, mooie reizen maken, eindelijk dat boek schrijven… gewoon een happy live dus.

Deze adviezen hoor je vast niet voor het eerst, maar ik geef je ze toch nog een keer, want soms is het de kracht van herhalen en vaak dringt het niet tot je door omdat je het immers al druk genoeg hebt en het gewoon niet opslaat.

Dus wie weet, blijft het nu hangen

 1. Je bent jouw bedrijf gestart met een reden, een gedachte, een wens?

  • Schrijf weer eens voor jezelf op waarom je jouw bedrijf gestart bent

 2. Er zijn zoveel mogelijkheden om jouw bedrijf zichtbaar te maken en je product of dienst aan te bieden. Je ziet dat andere ondernemers het perfect voor elkaar hebben en eigenlijk wil jij dat ook allemaal zo professioneel neerzetten. 

Maar welke opties werken voor jouw het best en hoe koppel je die systemen aan elkaar, hoe bouw je een e-mail lijst en o, help, ook daar is een automatisch systeem voor, maar je hebt geen idee waar te beginnen....

  • Kies er 1 optie uit en begin daar mee. Begin klein, neem één onderdeel van je product of dienst en focus je daar op. Pas wanneer dat staat en loopt en je hebt het juiste systeem om het onder de aandacht te brengen dan ga je door naar het volgende onderdeel. 
  • Begin altijd met de basis, dat klinkt heel logisch maar hoe vaak zie ik dat er in het wilde weg snel een website gebouwd wordt en gewoon zomaar ergens begonnen wordt. Heel druk met verkoopgesprekken, investeringen en noem maar op. Maar het lukt niet, je krijgt geen aandacht en geen klanten. Je basis is je zichtbaarheid en het vertrouwen dat je moet krijgen van je doelgroep.

3. Wie is jouw doelgroep  precies?

  • Heb je daar eigenlijk al eens goed over nagedacht? En focus je ook helemaal op die doelgroep?
  • Weet je welke interesses ze hebben, welke social media kanalen ze gebruiken, wat ze lezen, welke groepen ze volgen, welke hobby's of sport doen ze?
  • Verdiep je jij helemaal in jouw doelgroep en schrijf je content in hun taal en richt je advertentie campagnes ook in met oog op je doelgroep.

4. Geef niet op, houd je focus!

  • Ben jij die ambitieuze ondernemer met vechtlusten een duidelijk doel voor ogen?
  • Ben je enthousiast en zet je je schouders er onder?
  • Ben je bereid risico’s te nemen en ga je ervoor?

Dan gaat het jou zeker lukken om je bedrijf tot een succes te maken!

Wil je het allemaal niet alleen doen maar kun je wel wat hulp gebruiken? Laat het me dan weten, in een Gratis en vrijblijvend Quickscangesprek geef ik je graag advies en tips!

About the Author Tjimka

Wie is Tjimka - Als generalist heb ik een brede interesse. Daarom heb ik vaak een brugfunctie tussen technologie en de gebruiker. Ik ga graag de uitdaging aan en bijt me vast in de opdracht om het klantdoel te bereiken. Ik werk het liefst zelfstandig maar samen bereik je meer en daar leer ik van. Ik sta stevig in mijn schoenen en vertrouw op mijn intuïtie. Met mijn kennis en expertise op het gebied van marketing én de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI en machine learning, help ik zakelijke dienstverleners die graag meer marketingactiviteiten willen ontplooien, maar geen tijd hebben, of niet voldoende kennis in huis hebben.

>